Predikant en pastoraat

Pastoraal team

Pastoraat is omkijken naar elkaar, aandacht geven, luisteren naar een levensverhaal, meedenken over de context waarin iemand leeft en dat alles belichten vanuit het geloof en de verhalen over God en mensen in de Bijbel. De pastors van de Keizersgrachtkerk gemeente stellen zich aan u voor.

Predikant: Annelies Jans

Vanaf januari 2022 is ds. Annelies Jans predikant in onze gemeente. Binnenkort zal zij zich op deze plek zelf voorstellen.

Tienerwerker: Roos Fountain

Even voorstellen...

Hoi ik ben Roos,
tienerwerker in de Keizersgrachtkerk.

Een van de tieners vroeg mij ooit: "Dus jij wordt betaald om dit voor ons te doen..?"
Ja dat klopt. Het geld geeft mij tijd en ruimte om dit - het contact houden met de tieners - te doen. Mijn kleine kinderen kunnen naar de opvang en ik kan zo lekker appen met tieners, winkelen voor de Friendship ochtenden en leuke activiteiten bedenken voor de tienergroep.
Ik kan zo een dienst voorbereiden of mij verdiepen in een thema of vergaderen. Dit en nog veel meer hoort er allemaal bij.

Ik doe het werk met veel plezier. De tienertijd is een belangrijke tijd met grootste ontwikkelingen. Het is fijn als ik dan vanuit de kerk naast de tieners kan staan. Ik zie mijzelf als coach, reisgenoot en inspirator. Ik hoop dat ik een echte vriendengroep kan waarborgen, waarin iedereen zich veilig en gezien voelt. En dat we open kunnen praten over God, relaties & de maatschappij. Eigenlijk over het hele leven.
Dat we elkaar kunnen helpen om mooie mensen te worden. In hemels licht.

Wellicht tot ziens in de Friendship in de kerk of de Friendship-groep op Whatsapp.

Groetjes!
Roos

Contactkring

De Keizersgrachtkerk heeft een Contactkring met als doelstelling ‘omzien naar elkaar’. Door het jaar heen wordt een aantal activiteiten georganiseerd waar we dit in praktijk brengen voor jong en oud.
De activiteiten bestaan uit:

• een jaarlijkse excursie met een culturele bestemming
  • een kerstviering in de week voor kerst met een creatief programma, kerstmuziek en een kerstlunch
  • een aantal zomermiddagen met diverse programma's, van een inhoudelijke lezing tot een creatieve workshop
  • een verjaardagskaart voor iedereen vanaf 65+

De leden van de Contactkring bestaan uit: Hanna van Dorssen, Nicolien van Halem, Janet Koens, Daan Schut, Agnes Vlaanderen-Jansen, Saarke Wondergem.

Kgk-netwerk

In de Keizersgrachtkerk wordt waarde gehecht aan onderlinge contacten, aan verbondenheid en indien gewenst ontmoeting naast het koffiedrinken op zondag. Daarvoor is het belangrijk dat mensen elkaar kennen. Om mensen uit eigen buurt, die ingeschreven zijn bij de Keizersgrachtkerk, te (leren) kennen is er een netwerk opgezet.
De activiteiten verschillen per wijk. In sommige wijken wordt af en toe een bijeenkomst georganiseerd om elkaar te leren kennen, om betrokken te kunnen zijn. Of buurtgenoten maken een wandeling met elkaar. Betrokkenheid kan ook blijken uit een telefoontje, een bezoekje, een kaart bij een speciale gelegenheid, of bij de koffie de vraag:" Hoe gaat het met je" - natuurlijk wel met belangstelling voor het antwoord.
Ook belangrijk is de wederzijdse informatie. De contactpersonen willen graag horen over het wel en wee van de KGK-buurtgenoten.

De adressen van mensen die ingeschreven staan, zijn verdeeld in zestien (postcode-) wijken met elk een of twee contactpersonen. Het overzicht van deze wijken, met de contactpersonen en de postcodes of aanduiding (voor wijk 1, 2 en 3) staat achterin ons gemeenteblad Kerk in de Stad.

Heb je ideeën, plannen of vragen, neem contact op met de contactpersoon van de wijk waar je woont.

Coördinatoren:
Reiny van Twillert en Ida Griffioen