KGK: Nette Toilette 2024

Foto 1Bruisende drukte voor de Keizersgrachtkerk. Het spandoek “Nette Toilette” is van verre te zien, Gespannen over de Keizersgracht voor de kerk. De straat is Oranje gekleurd.
Vanuit de kerk organiseren Oekraïners lekker eten en onze Nette Toilette vrijwilligers krijgen gratis lekkere soep. Zo’n standje , naast het Solidariteit standje, trekt wel weer veel aandacht. De KGK is open en regelmatig komen er mensen een bezoekje brengen. Ook wel om de toilet te bezoeken. Helaas die moeten weer naar buiten in de rij aansluiten.

Met het doel: “projecten voor beter onderwijs”, worden de toiletten ook dit jaar weer opengesteld. In morgen en middag shifts wordt er keihard gewerkt om alles goed en schoon te laten verlopen. Ja we zijn met een geweldige groep van zo’n 15 vrijwilligers. Buiten staan lange rijen, veel jonge mensen met hoge nood. De QR-betaling is een uitkomst voor de vele mensen die geen contant geld hebben. En oh wat zijn ze dankbaar…..Het zijn echt hele schone toiletten😊

En ons harde werken is weer beloond, We hebben weer veel geld binnengekregen. We schatten dat ruim duizend mensen onze toiletten bezocht hebben.

Netto: 1.825,41 Een prachtig bedrag voor onze onderwijs projecten!

Het blijft elk jaar weer een feest om hieraan mee te werken. Goed voor het positieve gevoel dat al die mensen uitstralen. Ik ben er ook weer heel vrolijke van geworden.

En natuurlijk grote dank voor iedereen die weer zo hard heeft meegewerkt😊

Namens het Solidariteitsfonds.

Foto 2 Foto 2