Archief

Kerstwandeling langs de Amsterdamse grachten

Amsterdamse gracht verlichtOnder het motto 'De kerk naar buiten' organiseert op 15 december de Protestantse Kerk Amsterdam (onder leiding van stadsdominee Rob Visser) een Kerstwandeling langs verschillende kerken in het centrum van Amsterdam. Doel van dit evenement is om het gemeenschapsgevoel onder Amsterdammers en kerkleden te versterken. Binnen en buiten de deelnemende kerken wordt het kerstverhaal gebracht door gemeenteleden met verrassende theaterscènes, koor- en muziekoptredens. Het script is geschreven door Karel Eykman waarbij de verschillende kerken ook een eigen invulling kunnen geven aan onderdelen en zo ook iets van de gemeente kunnen laten zien.

De Keizersgrachtkerkgemeente werkt hier graag aan mee. Omdat ons kerkgebouw die avond al bezet is zal onze bijdrage plaatsvinden op de trappen bij de ingang van de kerk. Een mooier toneel kan je je eigenlijk niet voorstellen!
We hebben al Kertmusicalsterren van weleer, waaronder een zeer ervaren 'Maria', kunnen strikken. Ook de tieners zullen een bijdrage leveren.

De wandeling die begint en eindigt in de Noorderkerk, loopt langs de Dominicuskerk, de Oude kerk, de Lutherse en de Doopsgezinde kerk naar de Keizergrachtkerk. Vanaf de Keizersgrachtkerk zal de tocht verder gaan met de Tuk Tuk.

Zin om 15 december mee te wandelen? Aanmelden op www.kersttheatertour.nl vooraf is noodzakelijk. Deelnemers kunnen hun eigen starttijd kiezen tussen 18.00 en 20.00 uur. De kosten, inclusief een glaasje glühwein of warme chocolademelk aan het eind (in de herberg de Noorderkerk), bedragen voor volwassenen 5,- euro. Kinderen t/m 12 jaar zijn gratis.

Kerstwandeling DEF voor en achterzijde langs de Amsterdamse grachten 15 december 2016