Uitleg bij het jaarrooster

Bij de voorbereiding van alle diensten zijn gemeenteleden actief betrokken door mee te doen aan een zgn. voorbereidingsgroep of team. Door gemeenteleden zijn suggesties voor thema’s gedaan, waarvan er uiteindelijk meer dan tien zijn gekozen door de gemeentevergadering. Rond elk van deze thema’s maken we een aantal diensten (meestal twee of drie).

Daarnaast zijn er de vaste punten in het kerkelijk jaar zoals Kerst, Pasen, Pinksteren en de laatste zondag van het kerkelijk jaar (de zondag voor advent), die ook door gemeenteleden worden voorbereid. Twee diensten in het jaar zijn gereserveerd als doopdiensten.

Enkele diensten (al dan niet binnen een thema) worden voorbereid door bestaande groepen binnen de kerk zoals de diaconie, de klimaat- en geloofgroep en de tienergroep. Daarnaast zijn er enkele zondagen waarvoor kort van te voren het thema wordt bepaald; dan staat er ‘actueel thema’ op het rooster.

Het actuele jaarrooster is hier te vinden.

Voor meer informatie over de thema's, het rooster en de voorbereiding van diensten kunt u contact opnemen met de Werkgroep Morgendiensten: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.