Kringen en gespreksgroepen

Voorbereidingsgroepen zijn belangrijke ontmoetingsplaatsen in de Keizersgrachtkerk. Naast deze kortlopende gespreksgroepen is er ook een aantal structurele kringen en gespreksgroepen. Deze worden hieronder genoemd.
Kijk voor de exacte data van de diverse kringen in de agenda of in gemeenteblad Kerk in de Stad.

Doop

Dopen betekent je kind, of bij een volwassenendoop jezelf, toevertrouwen aan het verhaal van de Eeuwige. Dopen is zegenen met woorden en water. Met woorden zeggen we: het is goed dat jij er bent. Met water: elk mensenleven kent hoogte- en dieptepunten, je gaat soms kopje onder, maar je komt weer boven want de Eeuwige draagt jou.
Ouders laten door de doop zien dat een kind niet alleen van hen is, maar ook kind van God. Wat dat betekent? Daar heb je een leven lang voor om over na te denken. De ouders of een volwassene, die wordt gedoopt, beloven zich door de verhalen van de Eeuwige te laten inspireren. De gemeente belooft daarbij te helpen en de dopeling in haar midden op te nemen.
Bij een doop wordt je als dooplid ingeschreven bij de Protestantse Kerk Nederland (PKN), waartoe de Keizersgrachtkerk behoort. Je naam komt op het doopkleed van de Keizersgrachtkerk dat in de kerkzaal hangt en iedere dopeling ontvangt een doopkaars en doopkaart.
Er zijn twee doopzondagen in het jaar.

Denk je hierover na, neem dan contact op met coördinator van de doopvieringen Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

Belijdenis

‘Belijdenis doen’ is de uitdrukking voor iemand die tijdens een dienst openlijk voor zijn/haar geloof uitkomt dat is geworteld in de christelijke traditie. Dat kan op paasavond, de eerste christenen deden dat, maar ook op andere momenten in het jaar. Als je belijdenis doet, deel je in eigen woorden ‘waarom ik hier sta’. Daarna ontvang je een zegen. Je wordt als belijdend lid ingeschreven bij de Protestantse Kerk Nederland (PKN), waartoe de Keizersgrachtkerk behoort.

Geloofsopvoeding

Aan ouders die van gedachten willen wisselen over de geloofsopvoeding van hun kinderen zullen we komend seizoen een aanbod doen. Geen gesprekskring van meerdere avonden, maar een kort programma van een of tweemaal uitwisselen. Wellicht een gesprek via zoom of in de kerk. We stemmen het af op de behoefte. Allerlei vormen zijn mogeliijk.

Vrouwengroep

Zo'n vijf tot tien vrouwen komen om de zes weken bij elkaar (thuis) om te praten over verschillende onderwerpen die te maken hebben met geloof en de wereld om hen heen. Regelmatig staan zij stil bij de vraag hoe zij als vrouw gevormd zijn door verhalen uit de Bijbel en door hun geloofsopvoeding. Wat kan of wil je daarvan meenemen en wat wil of kan je loslaten of anders bezien? Vrouwen die zich aangesproken voelen en willen meedenken en meepraten, zijn van harte welkom!

Contactpersoon:

Ida Griffioen

Film op vrijdag

Van september t/m juni organiseert de KgK en de Ekklesia Amsterdam  'Film op vrijdag'. Op het programma een goede, lichtvoetige film in de Tuinzaal: vanaf 14.15 uur inloop met koffie/thee, na de film napraten over de inhoud en een vrijdagmiddagborrel.
Eigen bijdrage EUR 3,50.

Voor meer informatie over data en titels: geef u op voor de mailinglijst bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.