Kunst in de kerk: materieschilderen

In de Tuinzaal van de Keizersgrachtkerk hangt tot september 2018 werk dat is gemaakt door cursisten van 'Materieschilderen' in Amsterdam. 'Materieschilderen' verzorgt workshops materieschilderen, maar verhuurt en verkoopt ook kunst.

"Samen zoeken naar je eigen unieke manier van beeldend uitdrukken. Zowel individuele als groepsbegeleiding. Dat doen we bij Materieschilderen, onder leiding van Bert Janssen.
Materieschilderen is spelen met allerlei materialen: papier, verf, wol, klei, aarde, zand, noem maar op. materieschilderen Als beeldende krachten gebruiken we vuur, water en lucht. We gebruiken een kwast, of we gaan direct met de handen in de verf."

De exposanten in de Tuinzaal zijn allemaal cursist voor een langere periode bij Materieschilderen. De tentoongestelde werken zijn gemaakt met verschillende technieken en materialen.
De exposanten zijn:
Marie-Jose Calkhoven
Jozefien Wessels
Hanneke van Heel
Rinie Kooijman
Fred Lagrange
Meta Schirmann
Hank Malinowski

Meer info over materieschilderen:
Bert Janssen
www.materieschilderen.nl