Kunst in de kerk: Noa Wheeler

In de Tuinzaal hangen schilderijen van Noa Wheeler, een kunstenaar uit Amsterdam, met 10 Aquarellen op handgeschept Nepalees papier.
Dominique Mégevand, kunstverzamelaar in Frankrijk in een vertaling van DidiDuDok, schrijft hier het volgende over:
“Voor deze tentoonstelling in de Keizersgrachtkerk heeft Noa enige van haar grote abstracte, op handgeschept Nepalees papier vervaardigde schilderijen, uitgekozen, waarvan ik denk dat zij een heel goede afspiegeling zijn van het brede spectrum aan gevoelens dat zij in staat is op te wekken bij mensen, die zoals ik, de tijd nemen om haar werk te bewonderen. Noa heeft veel door Europa en Zuid Amerika gereisd alvorens zich op een woonboot in Amsterdam te vestigen. Zij woont nu ongeveer 40 jaar op een boot in het Westerdok, waar zij de meeste van haar schilderijen heeft gemaakt.
Haar inspiratiebronnen vindt zij in het dagelijks leven en zij heeft veel prachtige portretten en landschappen gemaakt evenals abstracte schilderijen. Zij heeft tentoonstellingen gegeven in Nederland, Duitsland, Zwitserland, Frankrijk en in Ecuador, Zuid Amerika. In al deze landen kun je haar werk vinden in privécollecties.

Ik wens alle bezoekers van deze tentoonstelling evenveel kijkplezier als ik zelf heb ondervonden.”
www.arknoa.nl

Voor informatie over deze en andere tentoonstellingen in het kader van 'Kunst in de kerk' kunt u terecht bij Agnes Vlaanderen-Jansen (tel. 0346-241617) of Jan Boudewijn (tel. 06-81873940).