Concert: Lundi Blue (Barok)

zaterdag 18 november 2017 20:15 - 22:00
Kerkzaal Keizersgrachtkerk
Url

Concert: Lundi Blue

Een avond met zinderende barok. Van vader en zoon Bach, Vivaldi en Handel. Toegang 10 euro. Reserveren: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Op 18 november laat Lundi Bleu u horen hoe barokmuziek kan zinderen. Tijdens ons najaarsconcept komen grootheden uit de barok langs: vader en zoon Bach, Händel en Vivaldi.

In het fagotconcert no 9 van A. Vivaldi soleert Frans Robert Berkhout. De nacht gaat in dit concert langzaam over in de dag: van droom tot zonsopkomst.
In de orkestsuite van J.S. Bach horen we de keur aan dansvormen die in zijn tijd in zwang waren. Bach schreef tamelijk weinig orkestwerken, uit deze suite is het laatste deel, de badinerie, een veel gespeeld stuk op de fluit. In de sinfonia van Bach junior, Carl Philip Emmanuel, horen we hoe er een periode later geëxperimenteerd werd met dynamiek. Waar de oude Bach ons nog de keuze geeft, laat zijn zoon er geen mistverstand over verstaan in de partituur wat de dynamiek is. Dit resulteert in een levendig en opzwepend werk.

Tot slot nemen we uit G.F. Händels opera Ariodante de aria Scherza Infida. Deze aria bezingt het leed dat de hoofdpersoon Ariodante voelt als een van zijn vijanden vertelt dat zijn geliefde hem heeft bedrogen. Voor dit prachtige operadeel hebben we alt Eline Welle als solist gestrikt. Eline studeerde aan het conservatorium van Amsterdam en soleerde eerder met ons in de Mattheus Passion.

Locatie informatie

Kerkzaal Keizersgrachtkerk